Sayfalar

1 Kasım 2011 Salı

ali ulvi kurucu hatıralar-1/m.ertuğrul düzdağ


"biz yalnız muayyen ibadetleri, ibadet biliyoruz. hayat baştan başa ibadettir. hayatımızın her anı allah'a kullukla geçecek. biz kurulmuş saat gibi, belli ibadetler içinde, keyfimiz, zevkimiz, huzurumuz yerinde yaşıyoruz. halbuki: ve mâ halaktu'l cinne ve'l-inse illâ li'-ya'budûn, var. ben insanoğlunu ve cinnîleri, hiç kimseye değil, ancak bana kul olsunlar; yani hayatları bana kul olmakla geçsin; benim kulum olsunlar, başkalarının kulu değil; nefislerinin kulu değil; paralarının kulu değil; şanların, şöhretlerin, fanî saltanatların kulu değil, ancak benim kulum olsunlar diye yarattım..." bu muhâcirler kimdir/syf:126
*
" 'rabbim bana dokuz ahlâkla ahlâklanmamı emrediyor; ey ümmetim ben de size emrediyorum.'

birinci haslet: haşyetu'llah: allah'tan korkacaksın.
ikinci haslet: ve kelimetu'l-adli: adaletli davranacaksın.
üçüncü haslet: ve'l-kasd fi'l-fakr ve'l-gınâ: israf etmeyeceksin.
dördüncü haslet: ta'fu ammen zalemek: zulmedeni affedeceksin.
beşinci haslet: ve tasilu men kata'a: gelmeyene gideceksin.
altıncı haslet: ve tu'tî men haramek: vermeyene vereceksin.
yedinci haslet: ve en yekûne nutkuke zikran: konuşman zikir olacak.
sekizinci haslet: ve sumtuke fikran: susman tefekkür olacak.
dokuzuncu haslet: ve nazratuke ibraten: bakışın ibret almak için olacak." dokuz güzel haslet/syf:112-113-114

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder