Sayfalar

12 Ocak 2011 Çarşamba

kuantuma bulaştırılan deve kuşu


saat, yeni bir gün için kımıldadı. heyecan vardı önce. on ikiyi geçtikten sonra, şimdi yine sakin. yeni bir gece. yeni bir gün için sakin.

okula gittim. derse geç kaldım. bahçede oturdum. gelip geçenlere baktım. e.k ve b.h.a'yı bekledim. onları beklerken insan ilişkilerini inceledim. yaşıtlarımı inceledim. ilişkiler yavan, insanlar birbirini gerçekten sevmiyorlar. sanırım akşam yatağa yattıklarında hiç rahat uyuyamazlar. bir tane bile dostu olan, yani bir tane insan gibi insan tanıyan insan, yani iki tane insan o kadar az ki! neyse, sıkıldım beklerken. nefret ettim kediyi kucağına alan kızdan. birbirine yapmacık sarılanlardan. orada oldukları için konuşmak zorunda olanlardan. tehlikeli oyunlar'ı almak ve eve gitmek ve okumak istedim. öyle istedim ki.

sonra bizimkiler dersten çıktı. diğer dersi beklerken bir çocuk gördük. aynı deve kuşuna benziyordu. bilgisayar laboratuvarının önündeydi. çok uzundu. ama evinde oturması, yemek yemesi, uyuması çok garip olmalıydı. bu bir kusur değildi, - sadece... diğer insanlardan farklıydı ve belki bu güzel bir şey bile olabilirdi.

derse girdik. kuantum fiziğinden bahsetti sevgili b.ç. onunla olan son dersti bu. şükür ki. onu dinlemek için yemin ederim parçalanıyordum. ama olmuyordu. sevgili e.k da böyle diyordu. sevgili b.h.a ise, kuantumu dinledi anladı bize dersten sonra eve dönerken anlattı. aslında sevgili b.h.a. kuantuma meraklı olduğunu, sevgili b.ç. sınıfa sorduğunda, el kaldırarak dile getirebilirdi. ama çeken insan modeli gibi davrandı sevgili b.h.a. çeken insan modeli - çekinen. (e.k'ya aittir.)
neyse. şimdi aklıma geliyor da kuantum fiziği için deve kuşuna benzeyen insanın, deve kuşuna benzemeyen modelini de düşünmemiz mümkün olabilir mi acaba? belki deve kuşunun bodur bir hali başka bir yerde var olarak hayatını sürdürüyordur. olamaz mıydı böylesi? olabilmeli. ama bilmiyorum. bunu sorgulamanın anlamı yok. kuantumun kafa karıştırmasını sorgulamanın anlamı yok.

dersten çıktık. yemek yedik. kıvırcık ali'nin trafik kazasında öldüğünü öğrendik. şaşırdık. ölümden konuştuk. ölmenin çeşitleri vardı. ama ölüm tekti. kişi için tekti.

eve geldim ve gün bitti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder