Sayfalar

19 Ocak 2011 Çarşamba

Tamam Yeter da


Tunus'ta isyan varsa bizde de isyan var. Her gün yeni bir kavga. Muhakkak. Nedense hep iki taraf da haklı. E tabii kavga o zaman daha da büyüyor. Biri, Bin Ali gibi kaçsa, terk etse buraları o zaman sorun kalmayacak. Ama iki taraf da susmuyor, sürekli isyan halinde. 'Hayır, saçma' dedikçe, kabullenmiyor, 'iyi ki bir saçma kelimesini öğrenmişsin' diyor. Olay büyük aslında. O an için büyük, gerçekten sinir bir durum. Ne oluyorsa, o an oluyor ve sonu gelene kadar sinirle iki taraf da kendini savunuyor.
Ortada bir denge var. Ders notlarını ağzımıza yapıştıran ve ikimizi de susturmak isteyen, tamam yeter da, diyen biri var. Ne gereksiz diyor kesin. Ne gereksiz bir kavga, isyan, savunmaca. Oysa öyle değil. Mesela Tunus işte. Onlar da ayaklandılar, isyan ettiler; demek ki dolmuşlar ki ne dolmuşlar. Bir şey istiyorsan, sesini çıkaracaksın, hakkını arayacaksın. Aha bunu da söylerim. Tabii bizim konumuz, Tunus gibi değil, o kadar sıkılmadık daha, kendimizi yakıp isyan çıkarmaya öncelik edecek kadar da büyük değil kavgamız. Küçük ve gereksiz belki, arabulucunun içinden değerlendirdiği gibi. Ama öyle ya da böyle sinirlenebilir insan ve sinirleniyorsa bunu göstermek, laf dalaşına girmek de gereklidir kimi zaman.

...
On dakikada nasıl hazırlanayım ben? (On dakikada insan hazırlanabilir aslında. Bu ayrı bir şey.)
Ama öncesinden zaten hazır olman gerek. Ona göre kendini ayarlamışsındır zaten.
Hayır ama hiç haberleşmedik ki, ben gidişatı nereden bileyim hiç kontörüm yok.
Ama biliyorsun zaten, bu saatlerde çıktığımızı.
Daha önceden mesaj atmalıydın. Öyle atıyordun.
Hayır her zaman evden çıktıktan sonra mesaj atıyorum.
Hayır önceden haberleşiyorduk ama. Ben ya hazırlanmamış olsaydım, önceden mesaj atacaktın, ona göre hazırlanacaktım.
İyi süslenirdin, giyinirdin, güzel olurdun.
Evet olurdum, makyaj fön falan.
Heh.
Heh.
Tamam susun artık.
...
E tamam da sorumsuzsun işte. O zaman bu kız sana mesaj atsın.
E tamam o atsın. Hem sorumsuzlukla ne ilgisi var? Siz çıkıyorsunuz önce. Size göre çıkacağım ben de. Tamam o zaman, bu kız atsın bana mesaj. Hey, bana artık sen mesaj atacaksın.
Kim ben mi?
Sen tabii. Al işte o zaman bu kız da sorumsuz.
Ben mi?
Heh.
Heh.
Tamam neyse kesin artık, yeter da, hadi ders çalışalım.

Yazarken bile yoruldum. Neyin kavgası, ne bu? Çocukluk olabilir ya da insanız ya yorulmak istiyoruz sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder